Odimienna metoda nauki czytania wg koncepcji dr Ireny Majchrzak
Nazywanie świata
Punktem wyjścia do poznawania skomplikowanego kodu, jakim jest pismo staje się imię dziecka. Słowo to, zestawione i porównywane z imionami kolegów czy członków rodziny pozwala szybko i samodzielnie odkryć funkcje fonetyczne tych dziwnych znaczków, jakimi są litery. W ten sposób prowadzona nauka już od pierwszych chwil przenosi proces poznawczy na inny poziom. Każdy z nas, również dziecko, jest do swojego imienia szczególnie przywiązany. W imieniu zawarta jest bowiem informacja, że graficzny obraz słowa ma to samo znaczenie co słowo mówione a kompozycja znaków graficznych (liter) w tym słowie zależna jest od jego brzmienia. Głównym bohaterem tego słowa jest samo dziecko. Proces poznawania „szyfru” zwanego pismem jest więc dla niego przygodą, radością, otwartym oknem na świat. Zajęcia są prowadzone w ramach podstawy programowej wychowania przedszkolnego.